شما وارد حساب خود نشده و یا ثبت نام نکرده اید. لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید از تمامی امکانات انجمن استفاده کنید.
اخبار و تاپيکهاي مهم

[کليک کنيد ]اطلاعـیه سـایت در مــورد درآمـــــد زایـی برای کــلیه کـــــاربــران حـــتـما" مطـالعه شـود
[کليک کنيد ]ثبت نـــــــام خـــتـــــم قـــــــــرآن کــــــــــــريــــم و صــــلــــــواتـــــــــــــــ
[مهم ]قوانين عمومي انجمن که تمامي کاربران ملزم به رعايت آن مي باشند (حتما مطالعه فرماييد)
[مهم ]دعوت به همکاري از کاربران متخصص و با تجربه براي مديريت بخش هاي انجمن
[مهم]نصب تولبار اختصاصي بزرگترين انجمن دانشجويان بر روي مرورگرتان!!کليک کنيد!!
[مهم]تقدير از مديران بزرگترين انجمن دانشجويان


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
1 مهمان

ارسال پاسخ  ارسال موضوع 
 
امتیاز موضوع:
  • 18 رأی - میانگین امیتازات: 1.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آشنایی با تمرینات پلی متریک
نویسنده پیام
Junior Member
*

وضعيت : آفلاین
اطلاعات من ارسال‌ها: 27
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۰
اعتبار: 6

سپاس ها 5
سپاس شده 9 بار در 7 ارسال

در آمد : 0ریال

ارسال: #1
آشنایی با تمرینات پلی متریک
یکی از راههای موثر جهت تقویت سرعت و قدرت و توان انفجاری و چابکی تمرینات

پلی متریک است .اصول حرکت شناسی بر این اصل تاکید دارد که معمولا قبل از هر

حرکتی تعدادی از عضلات کشیده می شوند که عکس العمل ان بصورت انقباض ظاهر

می شود و باعث تجمع نیرو در عضله می گردد . بنابر این طبیعی است کششهای

فوری و سریع باعث اتحاد و جمع شدن قدرت در عضلات می شود .

در واقع کوتاهترین و سریعترین راه برای یک حرکت موثر، کشش ماهیچه ها می باشد

بعنوان مثال برای اینکه بتوانید بپرید نیاز است زانوها تا حدی خم شوند و ایجاد

کشش در عضلاتی مانند چهار سر ، عضلات باز کننده و همسترینگ است ، که

نتیجه ان در نهایت منجر به پریدن می شود . تمرینات پلی متریک هیچ شباهتی از

نظر بازدهی به انواع تمرینات مانند سرعتی ، قدرتی ویا هوازی ندارد .بلکه خود از

سبکی مستقل بر خوردار است و مکمل سایر انواع تمرینات می باشد .



دکتر اسپازف روسی که ابداع کننده پلی متریک است در مورد آن چنین میگوید که تمرینات پلی متریک در کنار سایر انواع تمرینات نقش هماهنگ کننده و ارتباط دهنده آنها با یکدیگر است .

چند اصل مهم :

· توجه داشته باشید استفاده از وزنه در تمرینات پلی متریک مناسب نیست و بهترین وزنه ، وزن ورزشکار می باشد .

· استمرار و مداومت در تمرینات بسیار حائز اهمیت است

· استفاده از الگوهای مناسب تمرینی متداول ( استفاده از تمرینات مشخص واستاندارد توصیه شده ، به علت تخصصی بودن نوع این تمرینات بهتر است از تغییرات دوری شود )



راهنماییهای مهم :

1. 5 الی 10 دقیقه فعالیت هوازی و سپس 15 دقیقه کشش به تمام گروههای عمده ماهیچه ای

2. پلی متریک را می توان در شروع یک تمرین استقامتی یا کار با توپ انجام داد ویا در پایان یک جلسه تمرین .

3. تمرینات پلی متریک نباید بازیکنان رااز نفس بیاندازویا خسته کند در واقع بازیکنان از انجام آن خسته نمی شوند و احساس نشاط به آنان دست می دهد .

4. 2 دقیقه استراحت بین هر نوبت تمرینی مناسب است این استراحت نباید مطتق باشد ، دویدن آرام یا گام به گام توصیه می شود .

5. تیمهایی که هر روز هفته تمرین می کنند هفته ای 2 جلسه و تیمهایی که یک روز در میان تمرین می کنند هفته ای یک جلسه مناسب است . ( توجه کنید که حداقل زمان بین 2 جلسه پلی متریک باید 48 ساعت باشد )

6. اگر تمرینی باعث درد عضلات شد فورا آن را قطع کنید .



خصوصیات تمرین پلایمتریک :



· این تمرینات نیرو را به قدرت تبدیل و درنهایت موجب رشد و تقویت توان بازیکنان می شود .

· ایجاد نشاط و شادابی در تمرینات و تنوع حرکاتی

· ارتقاء سطح روحی ورزشکاران

· جهش در قابلیت تکنیکهای فردی و بالا بردن سطح اطمینان به نفس بازیکنان ودر نتیجه تعالی تیمی



چند نمونه از تمرینات پلی متریک :

001 –ایستادن بر روی پا و پرش به کشیدگی کامل بدن در اوج پرش

ورعایت حالت خمیدگی پاها ، توجه کنید این تمرینات باید پیوسته بدون استراحت در 1 – 2 دقیقه در 2- 3ست انجام شود



002 – توجه کنید سر رو به جلو باشد بهم رسیدن و برخورد پاها در هوا بسیار مهم است ، این تمرین بایدپیوسته باشد و در ست های 1-2 دقیقه ای



003- تمرین کاملا ساده ومتعارف می باشدتوجه کنید که در هنگام پرش کاملا در هواشناور باشد .



004 – این تمرین باید بر روی هر 2 پا به نوبتانجام دهید توجه کنید بین تعویض پاها فاصله زمانی بوجود نیاید .شما میتوانید این تمرین را بصورت حرکت رو به جلو انجام دهیدمیتوانید در فاصله کوچکتر یا بزرگتر انجام دهید



005 – استفاده از حلقه ضروری نیست ولی باعث دقت و تمرکز می شود بازیکن پس از رسیدن به پایان مسیر را بصورت مخالف با این حرکت ادامه دهد و مانع از قطع تمرین شود .



006 – تمرینی ساده ولی پر محتوا به حرکت دستها توجه داشته باشیدیکی از بهترین نوع تمرینات پلی متریک می باشد .



007 – در این تمرین نیز حرکت دستها باعث تحرک بیشتر می شود . این تمرین را 7 – 8 بار انجام داده و استراحت 2 دقیقه بین هر ست .




امضای niloo Blushترجيح ميدم يک حقيقت آزارم بده تا اينکه يک دروغ آرومم کنه
۱۳۹۰/۵/۲ ۱۱:۴۱ عصر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ  ارسال موضوع 


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Video آشنایی با 16 روش جهانی برای لاغر شدن AGIG_13 0 136 ۱۳۹۲/۶/۶ ۰۱:۱۲ صبح
آخرین ارسال: AGIG_13

پرش به انجمن:

Display Pagerank
MyBB Tema